ועדת הקורונה • פרופ' אליס: "קופו"ח ובתי החולים לא מוכנים לחורף"

    איתי גדסי No Comments on ועדת הקורונה • פרופ' אליס: "קופו"ח ובתי החולים לא מוכנים לחורף"

    ועדת הקורונה דנה על תוספת כוח אדם של רופאים ואחיות לבתי החולים, בפרט לקראת החורף. "תוספת 400 הרופאים יעילה להקלת העומס על המערכת רק אם כולם יגיעו למחלוקות הפנימיות"

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    11:17
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on סיוון רהב מאיר: "במקום להסתכל על הרע, תראו את כל הטוב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הקורונה שהתכנסה היום (שלישי) והתירה את פתיחת המסעדות, החלטה שהותירה עשרות אלפי עובדים במקום עבודתם. דנה בנוסף להגבלות גם במוכנות מערכת הבריאות לטיפול השגרתי – במקביל לטיפול בקורונה.

    יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) אמרה כי חלק ניכר מתוספת כוח האדם שאושר – יש לייעד למחלקות הפנימיות, בהן הייתה הסטת כוח אדם לטובת הטיפול בקורונה.

    בהיערכות מערכת הבריאות לתחלואה בחורף – חובה להתבסס על נתונים, ודרשה כי על משרד הבריאות להעבירם לוועדה בדחיפות. הוועדה הבהירה כי תמשיך לקיים דיוני מעקב בנושא.

    פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, התריע בדיון כי בניגוד לתיאור של משרד הבריאות, הקופות ובתי החולים לא מוכנים לחורף, אך גם הוא הדגיש כי המחסור הוא בכוח אדם ולא בציוד.

    הוא ציין כי ההסכם לתוספת 400 רופאים, שפורסם אתמול, יעיל להקלת העומס על המערכת רק אם כולם יגיעו למחלוקות הפנימיות. לדבריו, משרד הבריאות לא מוכן לייעד כך את רופאים אלו – ונותן חופש פעולה בעניין למנהלי בתי החולים. "המחסור הוא כרוני ומתמשך – והקורונה רק העצימה את הבעיה".

    ד"ר הדר אלעד, ראש האגף לרפואה קהילתית במשרד הבריאות, סיפר מנגד על תגבור המערכת בתקני אחיות ורופאים, הגברת הרכש בציוד ובמיטות, וממילא הגדלת התקציב, והרחבת שירותי הרפואה מרחוק.

    סוכם עם הממשלה על הוספת 2000 תקנים אחים ואחיות, 400 רופאים בשתי פעימות, הראשונה – 250 רופאים, וכן תקציב-המשך להכשרת הצוותים לטיפול בחולים מונשמים. אלעד ציין כי הפער הגדול איננו במכונות הנשמה אלא בהכשרת צוותים לטיפול במונשמים, והמערכת צריכה להיערך לכ-4,000 צוותים שכאלו. הוא הזהיר כי בתרחיש של כאלפיים מונשמים ועוד אלפי חולים בקהילה, לא תינתן רפואה באותה רמה במחלקות האחרות, באיכות וברציפות הטיפול.

    לפי ד"ר אלזה לבון, מנהלת אסדרת כוח אדם בסיעוד, 1,500 אחים ואחיות נכנסו לעבודה בחודש זה, ובעוד כחודשיים תיערך בחינת סיעוד נוספת והם מקווים לקלוט 2,600 אחים ואחיות נוספים. "אנו נערכים להכשרה בתרחישים שונים בכל המחלקות, בקופות החולים ובלשכות הבריאות. לתחושתנו, המערכת מוכנה לחורף, בטיפול במחלות נוספות במקביל לטיפול בקורונה".

    ליאור ברק, מהאגף לפיקוח על קופות החולים במשרד, סיפר על רכישה משמעותית של חיסונים לחורף בהיקף 200 מיליון ₪, תכנית להרחבת שעות הפעילות בקופות החולים, הרחבת אישפוזי-הבית, הרחבת טיפולי-הבית, קידום רפואה-מרחוק הכולל התייעצות ועוד.

    לדברי ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד, "בהערכה שלא יהיה עדיין חיסון נגד קורונה אנו מתכוננים לדי-חיסונים נגד שפעת – בכדי להקטין את התחלואה". לדבריה, קיים מחסור עולמי בחיסון שכזה, ובתחילת החורף יהיו בארץ כ-3 מיליון מנות חיסון, שיופנו בעיקר לקבוצות סיכון.



    0 תגובות